Over ons

Over ons

U zoekt op korte termijn extra capaciteit? Of wilt de zekerheid van een stabiel personeelsbestand waarop u altijd kunt terugvallen? Op De Koger kunt u rekenen! Wij leveren u betrokken medewerkers die de benodigde werkzaamheden graag voor u uitvoeren.

Als klant profiteert u van onze ervaring. We kennen het uitzendwezen, onze klanten en hun branche. Bij ons vindt u, op kantoor en in de uitzendploeg, betrokken mensen die bereid zijn hard te werken. U verwacht service 24 uur per dag en 7 dagen per week? Geen punt; onze compacte organisatie maakt dat we altijd snel en flexibel handelen. Als authentiek Zaans bedrijf zijn wij kind aan huis in de cacaobranche en in procesoperations. Wij hebben onze waarde bewezen binnen zowel nationale als internationale bedrijven.

De Koger heeft de volgende certificeringen:

VCU SNA

Geschiedenis

1800

In het begin

In het begin van de achttiende eeuw ontstonden in ons land de eerste primitieve cacaofabriekjes. In totaal waren het er toen 27. Daarvan waren er 15 gevestigd in Zeeland; de rest vond men grotendeels in de Zaanstreek en Amsterdam. Amsterdam is sinds die tijd de grootste cacaohaven ter wereld. Voor het ontstaan van De Koger was de opkomst van de cacaohandel en de bijbehorende cacaofabriekjes bepalend; het laden en lossen van de schepen vroeg namelijk om flexibele mankracht.

In het begin
1940

Oorsprong

De Koger vindt haar oorsprong vóór de oorlog. De olie- en cacaofabrieken in de Zaanstreek konden in die tijd niet om de Koger Losse Ploeg heen. Op zoek naar werk en inkomsten trok deze groep mannen van fabriek naar fabriek. Zij waren gespecialiseerd in het zware werk en draaiden hun hand niet om voor het laden en lossen van grote balen cacao, koffie en rijst. De Koger Losse Ploeg begon als een vereniging en was onder andere werkzaam bij Duyvis, Schoenmaker en Cacao de Zaan.

Oorsprong
1991

Koger losse ploeg

In 1991 werd de vereniging Koger Losse Ploeg omgezet in een stichting. Dit was niet zonder reden. Bij de vereniging moesten de opdrachtgevers zelf de laders en lossers betalen. Dit wilden ze niet meer; er waren te veel administratiekosten en de flexwet werd ingevoerd. Door de vereniging om te zetten naar een stichting kon De Koger facturen naar de opdrachtgevers versturen en de uitbetaling aan de mannen zelf regelen.

Koger losse ploeg
2001

De Koger

Stichting De Koger bleef groeien en professionaliseren. Om die reden werd De Koger in 2001 omgezet van een stichting naar een bv.

De Koger
2003

Aandeelhouders

De Koger kende meerdere aandeelhouders. In 2003 besloten Erik van der Haas en Gerard Stadt alle aandeelhouders uit te kopen. Zij namen samen de leiding over De Koger en richtten zich met hun betrokken team op een groeiend aantal klanten.

Aandeelhouders
2004

Nieuw pand

De groeiende klantenkring leidde tot een groeiende organisatie. De aankoop van een nieuw en groter pand kon dan ook niet uitblijven. Op 23-12-2004 werd het Zuideinde 123 in Koog aan de Zaan aangekocht.

Nieuw pand
2007

Erkenning

In dit jaar kreeg De Koger een belangrijke erkenning: het certificaat Veiligheid en Gezondheid Checklist Uitzendorganisaties (VCU). Met het VCU-certificaat laat De Koger zien dat het altijd en overal de juiste procedures voor veiligheid en gezondheid volgt.

Nieuw pand
2014

SNA keurmerk

In 2014 werd De Koger opgenomen in het SNA-register. Het SNA-keurmerk is hét keurmerk voor alle uitzendondernemingen en (onder)aannemers van werk. Ondernemingen die het SNA-keurmerk mogen voeren, worden periodiek gecontroleerd en moeten voldoen aan diverse eisen waaronder NEN 4400-1.

Nieuw pand
2017

Modernisering

De Koger maakt zich klaar voor de toekomst en zet met enthousiasme een modernisering in. Deze site is daarvan een goed voorbeeld; de Koger is nu ook online makkelijk vindbaar. Ook richt De Koger zich vanaf nu op het uitbreiden van het aantal opdrachtgevers en van de branches waarin ze actief is.

Lorem ipsum

Interesse?

Bel ons op 075 670 0594 of wij nemen contact op met jou:


Over ons Ik zoek werk Ik zoek personeel Ons team Contact Privacyverklaring